Araştıran,okuyan,soran soruşturan 2 çocuklu annenin işinize yarar,hoşunuza gider, ilginizi çeker dedikleri...

14 Mart 2012 Çarşamba

Montessori Eğitim Sistemi Hayata Geçirilecek

Çocuğun bireysel becerilerine ve ilgi alanlarına, bireysel öğrenme hızına ve karakter özelliklerine uygun bir pedagoji olan Montessori Eğitim Sistemi, İstanbul Bahçelievler’de 7 pilot okulda hayata geçirilecek.

Bahçelievler Kaymakamlığı öncülüğünde hayata geçirilmesi planlanan sistem için, Fatih Üniversitesi ve Rotterdam Üniversitesi de akademik olarak destek verirken, bu kapsamda Bahçelievler Milli Eğitim Müdürlüğünde görevli 15 öğretmene eğitim veriliyor.

Eğitimin açılış toplantısında açıklamada bulunan Bahçelievler Kaymakamı Şevket Cinbir, projenin Bahçelievler Kaymakamlığı, Bahçelievler Milli Eğitim Müdürlüğü, Fatih Üniversitesi ve Çocuk Gelişimi ve Montessori Eğitim Derneği işbirliği ile hazırlandığını belirterek, programın Türkiye eğitim sisteminin modernleşmesi açısından oldukça önem taşıdığını söyledi.

Cinbir, Bahçelievler’deki 7 okulda 2012-2013 eğitim-öğretim döneminde, okul öncesi eğitimde özellikle 5 yaş grubundan başlamak üzere verilecek olan eğitimin faydalarından yararlanmayı hedeflediklerini söyledi.

Bu amaçla okullardan belirlenen gönüllü öğretmenlerin katılımıyla Fatih Üniversitesinde bir eğitim gerçekleştirmeye çalıştıklarını dile getiren Cinbir, şöyle devam etti: ”Öğretmenlerimizin 8 gün sürecek eğitimin sonunda alacakları sertifikayla, belki de Türkiye’de ilk defa sertifikalandırılmış bir Montessori eğitimini Bahçelievler’de uygulamaya başlamış olacağız. Araç gereç yönünden pahalı bir sistem olarak görülüyor. Arzumuz odur ki imkan buldukça bunu Bahçelievler’de yaygınlaştırmaktır. Velilerimizden de bu noktada ciddi talep alacağımızı düşünüyoruz. Montessori eğitim sistemi, çocuk merkezli ve çocuklarımıza karşı duyarlılığın oluşturulması konusunda önemli bir sistem olarak karşımıza çıkıyor ve artık dünyanın kabul ettiği bir eğitim sistemidir. Bizim şu anda uygulanan okul öncesi eğitim sistemimizle bunu birlikte yürütmek mümkündür. Biz okul öncesi eğitimle çocuklarımızı daha iyi nasıl eğitiriz bunun çabası içerisindeyiz. Bu eğitim sisteminde de başarılı olacağımıza inanıyoruz.”

Hollanda Rotterdam Üniversitesi Montessori Bölümü Başkanı Rietje Lander-Van Stek de bütün dünyada 22 bin Montessori okulu olduğunu belirterek, şöyle devam etti: “Umarım çok kısa bir zaman içerisinde Türkiye’de de birkaç okul açılarak bu sayı artar. Çünkü çok güzel bir sistem. Çocuklar tek başlarına sınıfta çalışma özgürlüğüne sahipler. Kendilerini geliştirebilme özgürlüğünün yanı sıra,yeteneklerini kullanabiliyorlar ve bu nedenle bu eğitim çok önemli.”

Fatih üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fahrettin Gücin de üniversite olarak eğitim alanındaki öğretmenlerle birlikte beraber bir şeyler yapmaya ve kendilerini yenilemelerine imkan verecek faaliyetler yapmaya çok açık olduklarını söyledi.

4 yorum:

  1. KEŞKE BAHÇELİEVLERDEN TAŞINMASAYDIM NASIL ÜZÜLDÜM BAK ŞİMDİ DOĞRU DÜZGÜN OKUL YOK SİSTEM YOK ,ÇOCUĞA BAKACAK YOK DİYE AYRILDIM ORDAN :)UMARIM EN KISA ZAMANDA TÜM TÜRKİYEYE YAYILIR

    YanıtlaSil
  2. bu sistemin Türkiye'ye yayılmssı nasıl da ütopik bir beklenti :( eğitim sisteminin canına okunduğu şu günlerde aklıma gelen tek şey sadece maddi durumu iyi olan ailelerin bu tarz okullara çocuklarını gönderebilecekleri ne yazıkki:( bu durumda fırsat eşitliği,demokrasi her şey altüst oluyor..Atatürk'ün eğitim reformu yerle bir ediliyor ve tevhidi tedrisatın önemi kalmıyor..Osmanlı dönemindeki çeşitliliğe geri dönülüyor..her alanda olduğu gibi eğitimde de yenilik adı altında ileri değil geri gidiyoruz maalesef :(

    YanıtlaSil
  3. yöntemleri evde uygulayarak klasik eğitim sistemine devam eden çocuğunuzu destekleyebilirsiniz..

    YanıtlaSil
  4. merhaba,
    Bahçelievlerde oturuyorum ve bu konuyla oldukça ilgiliyim, hangi okullar olduğunu biliyormusunuz acaba? benim oğlum henüz küçük ama gelecek sene belki kreşe gönderebilirim bu okullarda mevcutsa eğer.

    YanıtlaSil