Araştıran,okuyan,soran soruşturan 2 çocuklu annenin işinize yarar,hoşunuza gider, ilginizi çeker dedikleri...

5 Ekim 2010 Salı

Yiyorum Büyüyorum

Büyük kızıma ek besin başlama döneminde başlamıştı, çocuk yemekleri ile ilgili kaynak kitap arayışlarım. Sağlıklı, besleyici, farklı yemekler, çorbalar yapmak istiyordum. Bebeğim ve Biz dergisinin bir sayısında sanırım bu dergide o zamanlarda da olduğu gibi halen yazar olan M.Zümrüt Özkan Anjuere' nin Yiyorum Büyüyorum kitapçığı hediye olarak verilmişti. Birkaç tarifi uyguladım ve kızım severek yedi. Daha sonra, küçük kızım doğup ona ek besinlere başladıktan sonra Alfa Yayınlarından çıkan Yiyorum Büyüyorum kitabını aldım. Kitabın boyutu, baskı kalitesi,yazarın kendi çizmiş olduğu resimler çok güzel. Tabi en önemlisi içerisinde ki tarifler çok güzel. Benim çok yemek seçen kızlarım bile bu kitaptaki yemeklerden yaptıklarımı severek yemeleri ile bu kitap benim 1 numaralı kaynaklarım arasına girdi ve benden de 10 puanı kazandı.
Bu kitabın yazarının bir de tariflerinin bulunduğu bir internet sitesi var tıklayın. http://www.yiyorumbuyuyorum.com/
Ve işte size bu kitaptan benimkilerin çok severek yedikleri bir çorba tarifi.
Havuçlu Mercimek Çorbası
1 Adet -Büyük boy havuç
1 Adet -Küçük boy soğan
1 Büyük Çay bardağı -Kırmızı mercimek
1/2 Fincan -Zeytinyağı
2 Su bardağı -Su
1 Büyük Çay bardağı -Süt


Yapılışı:
-Soğan zeytinyağında pembeleştirilir.
-Rendelenmiş havuç eklenip yumuşayana kadar karıştırılır.
-Mercimekler eklenip 2 dakika daha karıştırılır.
-Malzemelerin üzerine 2 bardak su katılıp orta harlı ateşte kapağı kapalı olarak kaynamaya bırakılır.
-Malzemeler iyice yumuşadıktan sonra tel süzgeçten tahta kaşıkla ezerek geçirilir.
-Süt eklenip bir taşım daha kaynatılır.

Not: Ben bu çorbaya 1çorba kaşığı da pirinç ekliyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder