Araştıran,okuyan,soran soruşturan 2 çocuklu annenin işinize yarar,hoşunuza gider, ilginizi çeker dedikleri...

22 Aralık 2010 Çarşamba

Emzirme Reformu Sobesi

Blogcu Anne bir destek dalgası yaratmak adına bir Emzirme Reformu Sobesi başlatmış.Ben de bir Emzirme Reformu gönüllüsü olmam dolayısıyla bu sobeye kayıtsız kalamadım ve de soruları cevapladım. Ayrıntılar burada

1- Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç?


%50-60 civarında olduğunu düşünüyordum ama gerçeği öğrendim. :((


2- Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz?

- İlk bebeğimi 25 ay emzirdim. İkinci bebeğimi de 18 ay emzirdim. İkisine de ilk 6 ay sadece anne sütü verdim ve 6. aydan sonra ek besine başladım.


3- Kaç ay doğum izni kullandınız?

- İlk bebeğim 9 aylıken işe başladım ve 1 yaşını doldurana kadar günde 1,5 saat süt izni kullandım. 2. bebeğim doğduktan sonra 8 haftalık ücretli iznim bitince 1 yıllık ücretsiz izine ayrıldım. Bebeğim 1 yaşını doldurduktan sonra işe başladım.



4- Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi?

-Evet ilk kızımda kullandım. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre sadece ilk bir yıl 1,5 saat süt izni kullanabileceğimizden dolayı 2. bebeğimde işe başladığımda yasal süt izni sürem dolmuştu.



5- Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı?

-Hayır, karşılaşmadım.


6- Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı?

-Hayır.


7- Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?

- Hayır, olmadı.


8- Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü?

-Hayır, herhangi bir baskı görmedim



9- Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?


- Emzirme Reformu’ nu biliyorum. Emzirme Reformu gerekli, çünkü anne sütü doğumdan itibaren 6 ay boyunca bebeklerin tüm beslenme ihtiyaçlarını sağlayacak temel besindir. Özellikle çalışan annelerin bebeklerinin bu mucizevi sıvıdan mahrum kalmaması için süt izinlerinde yeni düzenlemelere gidilmeli ve 2 yıl boyunca özel kurum veya devlet kurumunda çalışan annelere gün içinde uygun süre ile süt izni sağlanmalıdır.Bu yüzden Emzirme Reformu gerekli hem de çoook gereklidir.


10- Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi?

- Evet, destekledim.

(Destek olmak için www.emzirmereformu.com adresindeki formu doldurmanız yeterli.)



Ben de bu sobeyi http://bebeimveben.blogspot.com/ ve http://annelikrehberi.blogspot.com/ ' a paslıyorum.Sizlere kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder